Ułatwienia dostępu

Witajcie drodzy naukowcy!
I. Zacznijmy od śmiesznych zagadek. Odpowiedzi znajdziesz na końcu tych zajęć.
1. Który piłkarz nosi największy rozmiar buta?
2. Dlaczego orkiestra nie grywa na drodze?
3. Trzech mężczyzn płynęło łodzią, która się przewróciła. Tylko dwóch z nich zmoczyło włosy, dlaczego?
4. Mechanik, lekarz i nauczyciel szli ulicą w kapeluszach. Który miał największy kapelusz?
5. W jakim miesiącu gadatliwa dziewczyna mówi najmniej?
6. Co trzeba zrobić, aby trzech chłopców znalazło się w jednym bucie?
7. Czego nie możesz zjeść na śniadanie?
8. Co to znaczy, gdy ktoś znajdzie 4 podkowy.
9. Którą ręką miesza się kawę?
10. Dlaczego ściany nie toczą między sobą wojny
II. Koncentracja na punkcie - uspakajanie własnego umysłu - czas trwania 3 min. Przyjmij pozycję mocy. Zadaniem waszym jest bez mrugania wpatrywać się w czarny punkt. Ciało jest nieruchomo. Myśli skupione tylko na czarnym punkcie. możesz mówić w myślach do siebie - myślę o czarnym punkcie w pokoju. Po skończonym ćwiczeniu refleksja - czy udało mi się myśleć tylko o punkcie, czy inne myśli również przychodziły mi do głowy?
III. Kości - od 6 do 10 kości. Zadaniem jest uświadomić sobie widziane sumy. Mam 6 kości, ale wpadły mi tylko kostki 2 i 1. Nie licząc wiem, że suma ich wynosi 3. TO ĆWICZENIE JEST BEZ LICZENIA W PAMIĘCI -tylko WIDZĘ, CO WIDZĘ, WIEM, CO WIEM.
IV. Trening czytania z książką.
1. Rozgrzewka/gimnastyka oka (tzw. kartkowanie). Wykonuj ćwiczenie dokładnie, tzn, aby rzeczywiście obszar był widziany ,,ostro". Bardzo szybkie tempo. Możesz rozpoznawać pojedyncze wyrazy i grupy wyrazów - jednak nie to jest celem.
2. Zygzak/wąż. Suniesz wskaźnikiem po każdej stronie tekstu, robiąc nim ruchy podobne do ruchów wijącego się węża. Wzrok nie jest utkwiony w czubek wskaźnika, lecz przenosi się na wyrazy, które wskazuje wskaźnik. Wzrok płynie po tekście, a wskaźnik wyznacza obszary, które dostrzegasz. Wzrok omiata większość strony.
3. Ciągnięcie wskaźnika. Ciągniesz wskaźnik pod każdym wersem. Dłużej wytrzymujesz na przyspieszonym tempie, pamiętając o rozluźnieniu oka. Bawisz się tempem, przyspieszasz, zwalniasz na zmianę. Twoim zadaniem jest widzieć wszystkie wyrazy przy jak najszybszym tempie. Poćwicz tak samo na odwróconym tekście, ale dokładnie w taki sposób, jak ćwiczyłbyś/- łabyś na normalnym układzie tekstu.
V. Podręcznik - skorzystaj z niego, wykonaj ćwiczenia, na które masz ochotę. Zacznij od zadań łatwiejszych, skończ na trudniejszych.
 VI. Higiena własnego umysłu.
- Myśl negatywna na swój temat, na temat tego, co ci się przytrafi, co dotyczy pesymistycznej przyszłości. Gdybym nie miała tej myśli (negatywnej)/ mniej wierzyłbym/ -łabym w tę myśl, to...
- Zauważ i wypisz dzisiaj sukcesy, które udało ci się dziś osiągnąć, choć drobne.
- Zauważ i wypisz pozytywne opinie na swój temat, które ostatnio usłyszałeś albo których się domyślasz.
- Zauważ i wypisz te pozytywne myśli o sobie, w które naprawdę wierzysz. Czytaj je, kiedy jest ci naprawdę smutno.
VII. Sztuczka magiczna - znikająca woda.
materiały:
3 plastikowe brązowe kubeczki
pampers - nie zużyty
woda
przebieg sztuczki:
Na stole kładziemy obok siebie kubeczki. Jeden z nich jest spreparowany - znajduje się w nim wata, która jest w pampersie, pochłaniająca wodę ( kubeczek ten musimy przygotować wcześniej). Odwracamy kubeczki do góry nogami, żeby pokazać, że są puste. Do naszego specjalnego kubeczka wlewamy trochę wody, a następnie zaczynamy przestawiać kubeczki, żeby zmylić widzów. Kiedy zobaczymy, że woda w naszym kubku jest związana, odwracamy po kolei kubki do góry nogami i okazuje się, że z żadnego nie wylatuje woda. Woda zniknęła.
 
 
1. Ten z największymi stopami.
2. Bo droga to nie instrument.
3. Jeden z mężczyzn był łysy.
4. Ten z największą głową.
5. W lutym, bo to najkrótszy miesiąc.
6. Każdemu z nich zdjąć po jednym bucie.
7. Obiadu, kolacji.
8. To znaczy, że gdzieś w pobliżu koń biega na bosaka.
9. Kawę miesza się łyżeczką.
10. Bo między nimi jest pokój.