"Trzymaj formę" – realizacja zadań

W ramach programu „Trzymaj formę" w naszym gimnazjum zrealizowano następujące zadania:

  1. Badanie sprawności fizycznej (Test Sprawności Fizycznej Zuchory). W ramach zajęć wychowania fizycznego uczniowie wykonywali szereg ćwiczeń, które wchodzą w skład Testu Zuchory, aby ocenić swoją sprawność fizyczną.
  2. Nauka pomiaru ciśnienia i tętna. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli wychowania fizycznego mieli okazję nauczyć się mierzyć tętno oraz poznali zasady pomiaru ciśnienia.
  3. Spotkania z pielęgniarką szkolną i pogadanki na temat chorób związanych z niewłaściwym odżywianiem. Pielęgniarka szkolna przeprowadziła wśród uczniów ankietę na temat właściwego odżywiania, a także przybliżyła uczniom zagrożenia związane z niewłaściwym odżywianiem. Uczniowie obejrzeli również film poświęcony problemom, które najczęściej dotykają młodych ludzi.
  4. Analizowanie składu różnych produktów żywnościowych. Analiza piramidy zdrowia i wartości kalorycznych produktów. Podczas zajęć biologii uczniowie dowiedzieli się, jakie składniki odżywcze zawarte są w poszczególnych produktach. Przeanalizowali też piramidę zdrowia, aby uświadomić sobie, jak powinna wyglądać ich dieta.
  5. Nauka zasad udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Podczas godzin do dyspozycji wychowawcy oraz zajęć biologii pielęgniarka szkolna przeprowadziła szkolenie dotyczące udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Uczniowie nie tylko wysłuchali instrukcji teoretycznych, ale mieli też okazję sprawdzić nabytą wiedzę podczas ćwiczeń praktycznych.
  6. Nauka obliczania wskaźnika BMI oraz kaloryczności produktów. W trakcie zajęć matematyki uczniowie rozwiązywali specjalne zadania, dzięki którym nauczyli się obliczać wskaźnik BMI oraz sprawdzać wartość kaloryczną poszczególnych produktów żywnościowych.
  7. Promowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu – udział w biegach ulicznych i turniejach klasowych. Uczniowie klas pierwszych brali udział w między klasowych rozgrywkach w piłkę ręczną, a także wystartowali i zajęli czołowe miejsca w Biebrzańskich Biegach Ulicznych.
  8. Dzień zdrowej żywności i przygotowywanie sałatek owocowych przez uczniów.W ramach godziny wychowawczej uczniowie przyrządzili sałatki owocowe. Wcześniej wyszukali przepisy i przygotowali listy potrzebnych produktów. Działanie zakończyło się wspólną degustacją wykonanych samodzielnie zdrowych przekąsek.
  9. Wyszukiwanie informacji o dodatkach do żywności i konserwantach. Uczniowie poznali rodzaje stosowanych powszechnie dodatków do żywności i konserwantów, ich działanie i ewentualne skutki uboczne. Następnie samodzielnie analizowali informacje zawarte na etykietach różnych produktów żywnościowych.
  10. Dyskoteka „owocowa". Dyskotece towarzyszyła możliwość korzystania ze sklepiku szkolnego, w którym można było nabyć jedynie zdrowe przekąski (głównie owoce) i napoje.
  11. Wywiad z kosmetyczką na temat wpływu zdrowego odżywiania na wygląd cery, włosów i paznokci. Uczennice jednej z klas pierwszych przeprowadziły wywiad z kosmetyczką. Zebrały informacje na temat skóry, włosów i paznokci, a także dowiedziały się, jaki wpływ na ich wygląd i stan ma sposób odżywiania się. Podczas kolejnych godzin wychowawczych wszystkie klasy pierwsze zostały zapoznane z efektami wywiadu.
  12. Pogadanki na temat nałogów i wykonanie gazetek klasowych. Wychowawcy klasowi przeprowadzili szereg zajęć poświęconych nałogom i zagrożeniom z nich płynącym.
  13. Konkursy:
  • na logo (plakat) promujące program „Trzymaj formę",
  • prezentację multimedialną „Dlaczego nie wolno palić?".

Statystyki

Odsłon artykułów:
2347386

Ogląda nas

Odwiedza nas 74 gości oraz 0 użytkowników.

Strona główna Gimnazjum "Trzymaj formę" "Trzymaj formę" – realizacja zadań