1. Temat: Zabawy i gry bieżne z przyborami.

Przybory: piłka, szarfa (wykonana ze związanego sznurka),

 

>Ćwiczenia kształtujące:

- marsz ze wspięciem na palcach;

- marsz na piętach;

- „grzybki”;

- trucht przodem;

- trucht tyłem;

- bieg z krążeniem ramion w przód;

- bieg z krążeniem ramion w tył;

- podskoki naprzemianstronne;

- bieg z wyrzucaniem stóp na zewnątrz;

- przeplatanka bokiem;

- cwał bokiem;

- bieg z unoszeniem kolan w górę (skip A);

- bieg z uderzaniem piętami o pośladki (skip C);

- w marszu wypad nóg w przód;

- wieloskoki.

 

>Część główna:

- szybki bieg do wyznaczonego celu na odległość ok.30 metrów z przejściem przez szarfę;

- szybki bieg z toczeniem piłki rękoma do wyznaczonego celu;

- szybki bieg z toczeniem piłki nogą do wyznaczonego celu;

- szybki bieg z kozłowaniem piłki prawą ręką, a następnie lewą ręką;

- szybki bieg z kozłowaniem piłki slalomem między ustawionymi przeszkodami;

- szybki bieg na czworakach z toczeniem piłki głową do wyznaczonego celu.

 

>Ćwiczenia kończące zajęcia:

- ręce w górę, ręce w dół, ręce w bok, ręce w przód (powtarzamy ćwiczenie 4razy).

 

  1. Temat: Gry i zabawy zręcznościowe i zwinnościowe.

 

Przybory: materac lub koc, krzesła 4sz., 3 maskotki, karton.


> Ćwiczenia kształtujące:

- w marszu krążenia ramion w przód i w tył;

- w marszu na zmianę wymach nogi wysoko w przód;

- w miejscu wyskoki w górę (5 razy);

- w miejscu wyrzut prostej prawej nogi w przód, a następnie lewej (po 5 razy);

- w miejscu wyrzut prostej prawej nogi w tył, a następnie lewej (5 razy);

- uderzanie dłońmi w zewnętrzne, a potem w wewnętrzne krawędzie stóp;

- uderzanie kolanami w dłonie ustawione z przodu na wysokości pasa(skip A);

- uderzanie piętami w dłonie ułożone na pośladkach (skip C);

- skłony głowy w prawo, w lewo, w przód i w tył;

- krążenia głowy raz w prawo, raz w lewo;

- w klęku podpartym - koci grzbiet – wygięcie klatki piersiowej w górę i w dół;

- „Kotki wesołe” – klęk podparty, głowa uniesiona;

- „Kotki smutne” – plecy zaokrąglone, głowa opuszczona, broda dotyka klatki piersiowej.

 

> Część główna:

- w biegu przeskok przez piłkę;

- w biegu przejście pod krzesłem (czołganie);

- bieg na czworakach slalomem pomiędzy krzesłami;

- bieg z maskotką na głowie do wyznaczonego celu;

- z siadu skulnego – przetoczenie w tył na plecy i powrót do siadu;

- z przysiadu podpartego – przetoczenie w tył na plecy i z powrotem;

- z asekuracją rodzica wykonujemy przewrót w przód z siadu klęcznego do przysiadu podpartego,
a następnie z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego;

- z odległości 3m wykonaj po 3 rzuty prawą i lewą ręką maskotkami do kartonu.

 

> Ćwiczenia kończące zajęcia:

- w siadzie prostym plecy oparte o ścianę - wznos ramion w górę, wdech – skłon w przód, wydech.

 

  1. Temat: Jak aktywnie spędzić czas ?

11 pomysłów na aktywne spędzanie czasu razem z dzieckiem ( przeczytaj ).

1. Wybierzmy się na wspólny spacer po mieście lub swojej najbliższej okolicy, podczas którego porozmawiajmy, pokażmy dziecku okolicę, rośliny, zwierzęta itp.

2. Bardzo zdrowe są wycieczki do lasu, gdzie dziecko może wdychać świeże, nasycone licznymi olejkami eterycznymi powietrze, które oczyści i odkazi jego drogi oddechowe. Podczas wycieczki możemy pobawić się w traperów podążających śladem zwierzęcych tropów i odgadujących jakie zwierzę je zostawiło. Możemy obserwować dzikie zwierzęta, np. ptaki czy wiewiórki. Możemy także zbierać ciekawe kawałki roślin, gałązek, szyszek z których wykonamy ciekawe prace plastyczne.

3. Razem z dzieckiem możemy wybrać się na wspólne rowerowe wycieczki, możemy jeździć na rolkach, wrotkach, deskorolce, hulajnodze.

4. Na świeżym powietrzu możemy bawić się w zabawy, na które nie mamy miejsca w domu, np. berka.

5. Wiele z zabaw, w które kiedyś bawili się jeszcze dzisiejsi rodzice, wciąż podoba się dzieciom. Tego typu rozrywki to między innymi zabawa w podchody albo kalambury.

W przypadku drugiej należy pamiętać, by przygotować hasła odpowiednie do wieku dziecka. Można wymyślić je i zapisać samodzielnie lub posłużyć się gotową grą w kalambury.

6. Taniec to doskonały sposób nie tylko na aktywność fizyczną, lecz także na rozładowanie nadmiaru energii, poprawę humoru, a nawet wyrażenie siebie. Dlatego taka aktywność jest często uwielbiana przez dzieci. Czemu nie wykorzystać tego podczas dłużącego się dnia? Możliwości jest wiele. Możecie po prostu włączyć muzykę i bawić się do lubianych przez dziecko przebojów lub nieco urozmaicić zabawę. 

7. Obawiasz się, że mieszkanie może nie przetrwać starcia z latającymi piłeczkami? Zawsze możesz wybrać gry toczące się na podłodze, takie jak kręgle czy minigolf. Taka zabawa również doskonale poprawia koordynację dziecka, a przy tym przynosi mnóstwo radości. Możecie też zorganizować rodzinny turniej.

8. Dobrym sposobem jest też gra w popularną ciuciubabkę; zawiązujemy oczy jednej osobie, która ma złapać wszystkich pozostałych uczestników;

9. Zabawa w chowanego nawet w domu może nam również umilić czas spędzony w domu, a przy tym możemy bawić się całą rodziną.

10. Większość dzieci uwielbia również zabawę ciepło – zimno, to również może być ciekawe zajęcie.

11. Aktywnie możemy spędzać czas grając wspólnie z rodzicami w gry planszowe np. w szachy, w warcaby i inne oraz układając wspólnie puzzle.