- poniedziałek 30 marca
Temat: Magiczne drzewo. Olbrzym. Opracowanie wstępne.
Zapisz w zeszycie notatkę:
„Magiczne drzewo” – to cykl filmów fantasy dla młodszych widzów, produkowany w latach 2003–2006. Reżyserem i scenarzystą serialu był Andrzej Maleszka. Każdy z siedmiu odcinków opowiadał o jakimś przedmiocie wykonanym z magicznego drzewa. Przedmioty te są obdarzone zdumiewającymi własnościami: sanki zachowują się jak pies, drewniane buty spełniają życzenia, berło daje władzę nad ludźmi.
W r. 2009 premierę miał pierwszy tom cyklu książek Magiczne drzewo. Autorem serii, podobnie jak serialu i filmu, jest Andrzej Maleszka. Cykl liczy 12 książek:
- Magiczne drzewo. Czerwone krzesło
- Magiczne drzewo. Tajemnica mostu
- Magiczne drzewo. Olbrzym
- Magiczne drzewo. Pojedynek
- Magiczne drzewo. Gra
- Magiczne drzewo. Cień Smoka
- Magiczne drzewo. Świat Ogromnych
- Magiczne drzewo. Inwazja
- Magiczne drzewo. Berło
- Magiczne drzewo. Czas Robotów
- Magiczne drzewo. Pióro T-Rexa
- Bohaterowie magicznego drzewa. Porwanie
Praca domowa: Obejrzyj dowolny odcinek filmu z serii „Magiczne drzewo”.
- wtorek 31 marca
Temat: „Czuję, że będą kłopoty”. Niezwykłe przygody bohaterów książki Magiczne drzewo. Olbrzym.
Zapisz zeszycie notatkę i ją uzupełnij. Nie wysyłaj.
Elementy świata przedstawionego w utworze:
- czas wydarzeń - początek XXI wieku.
- miejsca wydarzeń - ……………………………
- bohaterowie - …………………………………
- wydarzenia - ramowy plan wydarzeń.
Ramowy plan wydarzeń:
- Przygotowania do pierwszego dnia w szkole.
- Wydarzenia szkolne początkiem przygody.
- Nocna ucieczka dzieci.
- Niespodziewane lądowanie na wyspie.
- Dryfowanie na oceanie po tsunami.
- przeniesienie statkiem na pustynię.
- Dotarcie do Dubaju.
- Lądowanie w Putao.
- Podróż rzeką.
- Teleportacja do Tokio.
- Przyjazd do Szanghaju.
- Powrót do miasta rodzinnego.
- czwartek 02 kwietnia
Temat: Kuki, nie złość się! Porozmawiajmy o emocjach.
Zastanów się:
- Kto w powieści miał problem z panowaniem nad złością?
- W jakich sytuacjach siła Kukiego była niebezpieczna?
- Kto pomógł Kukiemu w poskramianiu złości?
- Jak można sobie radzić ze złością?
Zadanie domowe: (w zeszycie – do wysłania))
Wyobraź sobie, że dostałeś zlecenie na stworzenie przepisu na lekarstwo dla
złośnika. Uruchom wyobraźnię i przepis na lekarstwo stwórz według wzoru:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
tytuł (np. Syrop relaksujący)
Składniki: (pamiętaj o proporcjach)
_ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
_ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przygotowanie:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zastosowanie i dawkowanie:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Skutki uboczne: (ewentualnie)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- piątek 03 kwietnia
Temat: Zwierzę też człowiek!
- Charakteryzujemy psa Budynia.
Odpowiedz na pytanie: Na czym polegała niezwykłość Budynia? Sformułuj 5-6 argumentów, np. Budyń był niezwykły ponieważ:
- potrafił mówić i myśleć jak człowiek;
- ……………………..
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ………………………
- ……………………….
- Praca domowa: Wyjaśnij w zeszycie, jak rozumiesz przysłowia. Nie wysyłaj.
Nie szata zdobi człowieka. Nie sądź książki po okładce.