Temat: Jaki był stosunek Jerzego do swojej twórczości?
1. Do słowa ,,malarz" podaj znaczenia (skorzystaj ze słownika j. polskiego lub Internetu) podanych wyrazów:
paleta -
szpachla -
sztalugi -
płótno -
Wykonaj to w formie słoneczka.
2. Uporządkuj wydarzenia tworzące akcję w poznanym fragmencie powieści. Pracuj z tekstem.
W fotelu.
Nagły sen Ewy.
Przed drzwiami pracowni.
Niespodziewana propozycja Jerzego.
Prezentacja kolejnych obrazów.
Nagła zmiana nastroju malarza.
Okrzyk zachwytu.
Pokazanie pierwszego płótna.
Oprowadzanie Ewy po willi.
Zdumienie Ewy.
Temat: Opisuję obraz. Nastrojowy pejzaż. - 2 godz. lekcyjne
1. Sięgnij do ,,Zeszytu ćwiczeń" str. 21. - 25.
2. Wykonaj wszystkie ćw. oprócz 42. 44. i 45.
3. Zapoznaj się definicją ,,pejzaż" str. 255 (podręcznik)
4. Opisz pejzaż za oknem w twoim pokoju. Zadbaj o poprawność ortograficzną, językową i interpunkcyjną, a także o czytelność i estetykę zapisu. Twoja praca powinna zająć około strony. Po napisaniu pracy daj ją przeczytać na głos rodzicom. a ty słuchaj. Spróbuj siebie ocenić. Czekam na zwrot napisanych prac do 13. 05. 2020 r. Pracę możesz wysłać na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Temat: Różne rodzaje orzeczeń.
1. Obejrzyj na youtube film ,,Rodzaje orzeczeń".
2. Zapoznaj się z tekstami ,,Zapamiętaj" w podręczniku na str. 257.- 258.
3. Z ćw. 2. str.258 ( podręcznik) wypisz trzy zdania z orzeczeniami imiennymi i zrób ćw. 3. str. 258
4. Napisz w SMS - ie, czy zrozumiałaś/ -eś , czym są orzeczenia imienne.