What can you see in London?
Podręcznik – str. 84
Przeczytajcie tekst, który opowie Wam o stolicy Anglii i Wielkiej Brytanii, czyli o Londynie. Opowiadają o nim Agata, Sophie i Marcus.
Przydatne słownictwo:
was – „być” w czasie przeszłym (byłam, byłem)
were – „być” czasie przeszłym (byliśmy)
Czasownik „be” ma 2 formy czasu przeszłego:
I / he / she / it was
We / you / they were
last weekend – w ubiegłym tygodniu
south – południe (kierunek)
population – liczba ludności
building - budynek
-
Zadanie 1
Dopasujcie podane miejsca do zdjęć.
-
Zadanie 2
Przesłuchajcie tekst i przeczytajcie go. Zdecydujcie, co podoba się każdemu z naszych bohaterów. Wpiszcie właściwe imię.
-
Zadanie 3 (zadanie do sprawdzenia)
Uzupełnijcie zdania brakującymi słowami z tekstu.
-
Chcecie odwiedzić Londyn? Zapraszam na wycieczkę – wirtualną oczywiście. Wykorzystajcie podany link: https://www.youtube.com/watch?v=P2WQBD6nNY4
Have a nice time!
Jobs and places – new words.
-
Podręcznik – str. 89.
Poznajemy nowe słownictwo – nazwy zawodów.
Zadanie 1
Dopasujcie nazwy zawodów z ramki do obrazków. Zapiszcie nagłówek:
Jobs – zawody
Wpiszcie nazwy zawodów od 1 do 13 i przetłumaczcie, np.
-
police officer – policjant
Znaczenie słów znajdziecie w słowniczku.
Zadanie 2
Nazwijcie (ustnie) zawody, które kojarzą się z poszczególnymi obrazkami.
Zadanie 3 (zadanie do sprawdzenia)
Usłyszycie 5 dialogów. Dobierzcie do nich właściwe nazwy zawodów z ramki i zapiszcie je
we właściwej kolejności. Nowe słowa przetłumaczcie.
Nagrania macie na płycie w podręczniku lub na stronie internetowej (www.oup.com/elt/materialy-dla-uczniow).
Extra Steps (zadanie do sprawdzenia)
W ramce macie nazwy różnych miejsc pracy. Dopasujcie do nich odpowiednie zawody
i zapiszcie te pary. Nowe słowa przetłumaczcie.
-
Zeszyt ćwiczeń – str. 38.
Zadanie 1, 2,3 i 5. (zadanie 5 do sprawdzenia)
At Blenheim Palace – a story.
Podręcznik – str. 90-91.
Marcus, Sophie i Agata zwiedzają znany brytyjski pałac.
Przeczytajcie historyjkę i posłuchajcie jej. (3.3) . Nagrania macie na płycie w podręczniku lub
na stronie internetowej (www.oup.com/elt/materialy-dla-uczniow).
Przydatne słownictwo:
prime minister – premier
was born – urodził się
public- publiczność, społeczeństwo
gardener – ogrodnik
kind – rodzaj
scary – straszny, przerażający
ghost – duch
skin – skóra
wet – mokry
surprised – zaskoczony
scared – przerażony, przestraszony
W tekście są czasowniki w czasie przeszłym:
-
Czas teraźniejszy
Czas przeszły
Znaczenie
w języku polskimbe – am, is, are
(I, he, she, it) was,
(we, you, they) werebyć
work
worked
pracować
plant
planted
sadzić
live
lived
mieszkać
love
loved
kochać, uwielbiać
kill
killed
zabić
die
died
umierać
tell
told
opowiadać
fall
fell
spadać, upadać
see
saw
widzieć
have
had
mieć
Zadanie 2
Wybierzcie właściwe podsumowanie całej historyjki.
Zadanie 3
Czy zdania są prawdziwe czy fałszywe?
Zadanie 4 (zadanie do sprawdzenia)
Dopasujcie wyrażenia z historyjki do ich znaczeń. Zapiszcie w obu językach.
Na wskazane zadania czekam do 24.04. Bardzo proszę o terminowe przysyłanie zadań.