Ułatwienia dostępu

  Chociaż mamy już lato, nadszedł czas na podsumowanie drugiego, zimowego etapu tegorocznego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Czas pandemii pokrzyżował nieco plany i w związku z zawieszeniem zajęć od 10 kwietnia 2020 r. etap wiosenny rządowego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” został zamknięty, a projekt zakończył się po etapie zimowym.

Nadszedł również czas na podsumowanie działań innowacyjnych, w których uczestniczyli uczniowie z klasy I a i I b pod kierunkiem wychowawczyń – Alicji Danilczyk i Barbary Szczepanik.

Etap zimowy zakończył się dla naszej grupy „JAGÓDKI” wielkim sukcesem. W skali kraju zajęliśmy 10 miejsce na 236 projektów zgłoszonych przez szkoły, z wynikiem 497,5 pkt (25 pkt mniej niż zwycięzcy).

W klasyfikacji Grand Prix (suma ocen z poszczególnych etapów) zajęliśmy 11 miejsce na 619 zgłoszeń. To jest bardzo wysoka lokata!

„ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” to ogólnopolski projekt edukacji prozdrowotnej objęty honorowym patronatem Pierwszej Damy, Agaty Kornhauser-Dudy. Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania, uświadamianie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

Etap zimowy poświęcony był dobrym i złym składnikom w naszym pożywieniu oraz promocji picia wody.

Zadanie 1

Zadaniem nauczyciela było przeprowadzenie lekcji o dobrych i złych składnikach pokarmowych. Podczas zajęć dzieci uświadomiły sobie, które składniki zaliczamy do złych, a które do dobrych oraz w jakich produktach możemy je znaleźć.

Zadanie 2

Drugie zajęcia miały formę konkursu. Uczniowie uczestniczyli w turnieju wiedzy, który wyłonił ekspertów do spraw dobrych i złych składników pożywienia.

Zadanie 3

Kolejne zadanie polegało na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin oraz funkcji wody w organizmie ludzkim.

Zadanie 4

Następne zadanie konkursowe było pracą twórczą dzieci. Polegało na wymyśleniu i wykonaniu postaci bajkowej – oryginalnej, śmiesznej, sympatycznej, przyjacielskiej lub dziwnej – która byłaby znakiem rozpoznawczym kampanii zachęcającej do picia wody. Dzieci wykonywały WODOLUBKA.

Zadanie 5

Forum zdrowia dla rodziców to okazja do przekazania rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań. Rola nauczyciela polegała na wydrukowaniu i przekazaniu rodzicom materiałów edukacyjnych.

Zadanie 6

Zadanie polegało na promowaniu wiedzy na temat dobrych i złych składników w pożywieniu oraz zachęcaniu do picia wody. Dzieci same przygotowały kanapki z nowalijkami oraz zdrowymi produktami, którymi częstowały pozostałych uczniów szkoły.


WIELKIE GRATULACJE WSZYSTKIM UCZNIOM KLASY I a i I b – jesteście wspaniali. Bez Waszej pracy i zaangażowania nie byłoby sukcesu! BRAWO!

Barbara Szczepanik