Nauczyciele bibliotekarze: p. Teresa Sapieha i p. Agata Karczewska

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: 7:45 - 13:35
Wtorek:  7:40 - 13:40
Środa: 7:40 - 13:40
Czwartek:  7:45 - 12:45
Piątek: 7:30 - 13:30

Czytelnia Multimedialna, czyli ICIM – Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej
  Miejsce – ZSS w Lipsku (zaplecze biblioteki szkolnej)
  Wyposażenie – 4 stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu, urządzenie wielofunkcyjne

Czytelnia powstała przy współfinansowaniu Europejskiego Funduszu Społecznego.

Czytelnia Multimedialna zaprasza uczniów ZSS w Lipsku codziennie w godzinach:
  7.30 – 8.00 oraz na przerwach po 3, 4, 5 lekcji.


W bibliotece szkolnej na przerwach

  W naszej bibliotece szkolnej uczniowie miło spędzają czas na przerwach. Każdy znajdzie tu coś ciekawego. Uczennice gimnazjum pod opieką Pań bibliotekarek grają z uczniami młodszych klas szkoły podstawowej w gry planszowe, malują ilustracje do książek, czytają dzieciom książki.
Miło układa się współpraca ze szkolnym wolontariatem.

Spotkanie z autorem

  Uczniowie klas szóstych naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach detektywistycznych z Dariuszem Rekoszem – autorem powieści przygodowych dla dzieci i młodzieży. Szyfrowali i rozszyfrowywali teksty, rozwiązywali zagadki, brali udział w konkursach. Przez dwa dni - 29 i 30 marca - w bibliotekach Zespołu Szkół Samorządowych i Zespołu Szkół Samorządowych nr 2 w Augustowie odbyło się sześć spotkań z Dariuszem Rekoszem dla uczniów z ośmiu szkół podstawowych z Augustowa, Lipska, Nowinki i Jabłońskich.
  Spotkania zostały zorganizowane przez augustowski oddział Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich w ramach projektu „A właśnie, że czytam!" sfinansowanego przez Fundację PZU.

Biblioteka zaprasza

Biblioteka szkolna
serdecznie zaprasza na miłe spędzanie przerw.
Dostępnych jest dużo gier planszowych,
kolorowych albumów i zestawów do rysowania.

Projekt „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę"

  W dniu 22 listopada 8 uczniów z naszego zespołu szkół wzięło udział w warsztatach z kodowania. Przygotowało je dla nich Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich Oddział w Augustowie.
Uczestnicy warsztatów mieli okazję odkryć czym jest programowanie.
  Zadaniem uczniów było przygotowanie robota o nazwie Finch do udziału w wyścigu w labiryncie ułożonym z pudełek. Trzeba było go zaprogramować, czyli napisać kod, pod którym kryją się polecenia jakie robot powinien wykonać i jak najszybciej dotrzeć do mety.
  Udział w warsztatach programowania pokazał uczniom, jak działają otaczające nas technologie, wskazał jak bardziej świadomie z nich korzystać, tworzyć i rozwijać. Umiejętność programowania jest dziś szczególnie ważna.

Statystyki

Odsłon artykułów:
2412511

Ogląda nas

Odwiedza nas 70 gości oraz 0 użytkowników.