Ułatwienia dostępu

Drodzy naukowcy!

Tymi zajęciami kończymy nasze spotkania z projektu. Pamiętajcie, że każdy człowiek jest wartościowy i jeżeli będzie chciał, to osiągnie wszystko!

29 maja 2020r.

  1. Prawidłowe chodzenie-Oprzyj się plecami o ścianę. Ściągnij łopatki do tyłu – klatka piersiowa otwarta, szeroka. Kręgosłup prosto, głowa lekko uniesiona. Postawa, która wymusza oparcie się o ścianę, to prawidłowa postawa do chodzenia. Zacznij chodzić, zachowując taką wyprostowaną i otwartą sylwetkę-ok.5 minut.

Rytuał treningowy- gęste sieci w mózgu, bystrość i inteligencja!

  1. Ćwiczenia oddechowe.

Leżymy na plecach, ramiona ułożone swobodnie wzdłuż tułowia, nogi ugięte, stopy na podłodze i zaczynamy naśladować syczenie węża: wdech przez nos, wydech przez usta z głośnym, długim syczeniem „haaaaa”.

Pamiętaj!

Stan zasobów jest po to, żeby przypomnieć sobie, że jestem wartościowym człowiekiem, że mam mózg, który uczy się tworząc nowe połączenia, staje się bystrzejszy i inteligentniejszy.

  1. Koncentracja na punkcie – 4 min.

Zadaniem jest bez mrugania wpatrywać się w czarny punkt.

  1. Podręcznik s.137-141.

Mistrzostwa Zapamiętywania z wykorzystaniem poznanych technik.

  1. Kości.

Trenujemy wg schematu:

Rzut-odkrywam-zakrywam-sumuję w myślach-sprawdzam.

  • Zaczynamy od 2 kostek. Dodajemy stopniowo kości. Gdy napotykacie problem to dodajemy jeszcze 1 kostkę, która będzie wyzwaniem dla mózgu. Każdy rzut sprawia, że w mózgu pojawiają się nowe połączenia!
  • Od 6 do 10 kości. Zadanie jest uświadomić sobie widziane sumy. Np.mam 6 kości, ale w oko wpadły mi tylko dwie kostki na których są odpowiednio  2 i 4 oczka. Nie licząc wiem, że ich suma to 6.
  • Od 6 do 10 kości. Zadanie jest zauważyć dziesiątki5 i 5, 6 i 4, 2 i 3 i 5. Bez zastanawiania się, tylko to, co wpada w oko.
  1. Trening czytania.

Weź dowolną książkę i wskaźnik.  Pamiętaj o położeniu książki pod kątem.   

 Możesz cichutko włączyć muzykę klasyczną. Ustaw minutnik.

Teraz Twój inteligentny mózg się uczy. Nawet jeśli ci się wydaje, że nic się nie dzieje, to wiedz, że mózg nigdy nie pozostaje obojętny na środowisko. Czy chcesz, czy nie, Twój mózg jest zmobilizowany w 100%. Tworzy nowe połączenia.

Kartkowanie– czyli przeskoki ze strony na stronę:

  • 1 min. normalnie,
  • 1 min. tekst odwrócony do góry nogami. 

Śledzenie węża - zygzak. Suń wskaźnikiem po każdej stronie tekstu, robiąc nim ruchy podobne do ruchów wijącego się węża.

  • 1 min. normalnie,
  • 1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
  • 1 min. normalnie.

Stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem:

  • 1 min. normalnie,
  • 1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
  • 2 min. normalnie.

Ciągnięcie wskaźnika -czyli ciąganie wskaźnika pod każdym wersem:

  • 1 min. normalnie,
  • 1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
  • 4 min. normalnie.
  1. Praca z tekstem - mierzenie tempa czytania – s.142 w segregatorze.

Czytaj tekst ze wskaźnikiem. Poproś rodziców o zmierzenie czasu czytania. Zapisz go pod tekstem. Karta zabawy z tekstem-s.143.

  1. Żywioły.                     

Rzucamy piłkę do drugiej osoby wymawiając przy tym nazwę jednego żywiołu (woda, powietrze, ziemia, ogień).  Osoba łapiąca piłkę musi jak najszybciej odrzucić                                                  do następnej osoby wypowiadając nazwę stworzenia zamieszkującego dany żywioł. Gdy jest słowo ogień piłki nie łapiemy, a ci którzy złapali odpadają z gry oraz Ci którzy długo się zastanawiają.                                      

  1. Mój portret.

Potrzebne są: duży arkusz papieru szarego, farby, mazaki, kredki.

Kładziemy się na wznak na arkuszu-druga osoba obrysowuje kontur leżącego grubym mazakiem. Zadaniem jest dokończyć portret, w taki sposób, żeby wiernie Ciebie przedstawiał. Możesz też dopisać coś, co jest Twoją zaletą, talentem. 😊

  1. Trening domowy 145-148.

Pamiętacie, jak ważna jest wiara w siebie, w swoje marzenia, w wyznaczony cel w życiu. Trzymajcie się cieplutko.     

                                                                              Pozdrawiam p.Ewa