Ułatwienia dostępu

Drodzy naukowcy!
Rozpoczynamy zdalną pracę z projektu ,,Efektywna nauka”.
Oto zadania dla was. Jeżeli czegoś nie zrobisz, nie przejmuj się, spróbuj namówić kogoś z członków rodziny. Niektóre zadania wręcz wymagają zaangażowania kogoś z rodzeństwa lub rodziców. Powodzenia! Ciekawe zadania sfotografuj i wyślij do mnie.
 
1. Po czym koleżanka rozpoznała oszustwo?
     Ula odniosła Agnieszce pożyczoną książkę. Następnego dnia Ula dzwoni do Agnieszki i twierdzi, że zostawiła w książce dziesięciozłotowy banknot jako zakładkę. Powinien być pomiędzy stroną 71 i 72. Agnieszka  wybucha śmiechem, ponieważ wie, że to nie może być prawdą.
 Pytanie: Po czym Agnieszka rozpoznała oszustwo?
 
2 . Kto zjadł cukierki?
 Pół godziny temu na stole leżała porcja cukierków, a teraz ich nie ma. Ojciec spojrzał srogo na swoich dwóch synów i dwie córki.
     - Kto zjadł słodycze? - zapytał.
     - Ja nie - odparła Joasia.
     - To któraś z dziewczyn - powiedział Rysiek.
     - Nie, nieprawda - zawołał Marek. - To Rysiek zjadł.
     - To nieprawda - rzekła Hania.
     Z długoletniego doświadczenia ojciec wiedział, że troje z nich zawsze mówi prawdę, a jedno zawsze kłamie. A więc prawie natychmiast wiedział, kto zjadł słodycze.
     Pytanie: Kto to był i jak do tego ojciec doszedł?
 
3 . Co robi dziewczynka?
     Pewna dziewczynka uważnie przypatrywała się pewnemu przedmiotowi. Trwa to 12 godzin. Początkowo prawa część przedmiotu jej zainteresowania jest gruba, z czasem robi się coraz cieńsza. Odwrotnie lewa strona - najpierw cienka, później staje się grubsza.
Pytanie: Co robi dziewczynka?
 
4 . Gra w miasta państwa
Zrób tabelę i wpisz następujące elementy do gry:
państwo – miasto – kolor – potrawa – roślina – zwierzę
Jedna osoba w myślach mówi alfabet, ktoś inny mówi stop. Na zatrzymaną literę wypisujemy państwa, miasta… aż do zatrzymania przez osobę, która już skończyła. Podliczamy punkty: 1pkt, jeżeli nazwa się powtarza, 2 pkt. – jeżeli nazwa jest pojedyncza.
 
5.  Bal na wyspie Tańczących Bamboszy
• Przygotuj komórkę lub laptopa z piosenkami: Lambada,  Makarena, Ciułała, Mambo, Kaczuchy, Czarne oczy, Aserehe
 
Zaproś do zabawy rodzeństwo. Napisz list, w którym król wyspy Tańczące Bambosze zaprasza wszystkie dzieci do swojego roztańczonego królestwa. Wrzuć go do butelki i zostaw w kącie pokoju. Na drugi dzień znajdujesz butelkę, w której znajduje się list. Czytasz i wszyscy uczestnicy balu wsiadają do samolotu…
• Samolot – podróż lotnicza na wyspę wg podanych instrukcji.
• Powitanie według zwyczajów panujących na wyspie.
Po wylądowaniu dzieci witają się według zwyczajów panujących na wyspie różnymi częściami ciała np. kolanami, łokciami, stopami itd. w rytmie muzyki dyskotekowej.
• Zwiedzanie wyspy – dzieci poruszają się w rytmie melodii Lambada. Zatrzymują się przy palmie.
• Odczytanie wiadomości zapisanej na pierwszej palmie:
Aby pójść dalej musicie zatańczyć ulubiony taniec mieszkańców wyspy czyli Makarenę.
Po wykonaniu tańca dzieci dalej zwiedzają wyspę
• Zwiedzanie wyspy – w rytmie Lambady. Po chwili tańca dzieci znów zatrzymują się przy palmie.
• Odczytanie wiadomości zapisanej na drugiej palmie
Wykonaj taniec z kokoso – balonami.
Dzieci dobierają się parami i tańczą tak, aby balon był między kolanami, łydkami, brzuchami itd. Np. w rytmie „Ciułała”.
Na zakończenie tańca dzieci przebijają kokoso-balony, a następnie wyruszają na dalsze zwiedzanie wyspy.
• Zwiedzanie wyspy przy dźwiękach Lambady. Po czym dzieci zatrzymują się przy kolejnej palmie.
• Odczytanie wiadomości znajdującej się na trzeciej palmie
Uwaga magiczne miejsce – podczas tańca możecie zostać w coś zamienieni
• Podczas tańca dzieci naśladują sposób poruszania się różnych zwierząt: słonia, małpy i kangura Następnie dzieci tworzą „węża” i opuszczają magiczne miejsce.
• Taniec dla króla wyspy – dzieci tańczą przy dźwiękach „Mambo 5”.
• Powrót „samolotem” do rzeczywistości.
• Po krótkiej przerwie  np. słodki deser tańce przy muzyce karnawałowej : „Kaczuchy”, „Czarne oczy”, „Aserehe” itp.
6 .  Eksperyment możesz zrobić tylko z rodzicami!
Eksperyment: Duch w butelce
Materiały:
-szklanka
-alkohol
-wycięta z papieru figurka ducha
-zapałki
Przebieg:
-nanieś pędzelkiem alkohol na postać ducha
-przyklej ducha mokrą stroną we wnętrzu szklanki i zostaw na 10 minut
-po tym czasie odklej ducha
-na talerzyku połóż zapaloną zapałkę i przykryj ją odwróconą do góry dnem szklanką
-po chwili zapałka zgaśnie i zacznie się z niej unosić dym
-po chwili dym ten przybierze postać ducha.