Ułatwienia dostępu

Witam wszystkich naukowców i detektywów.

Budzimy się do działania – oklepujemy wszystkie części ciała. Zaczynamy od dołu: najpierw łydki, uda, brzuch, całe ręce, klatkę piersiową, twarz - robimy to bardzo delikatnie, opuszkami palców. Kończymy na czubku głowy. Można to zrobić siedząc na dywanie. Oklepywanie wykonujemy z uwagą i dbałością o przyjemność.


Problemy do rozwiązania:
1. Jaś ma tyle samo pierników,co Małgosia. Ile pierników musi jej oddać, aby Małgosia miała o 10 pierników więcej od Jasia?
2. W zielonej Budce sprzedawano lody w pięciu smakach. Każde z dzieci stojących w kolejce kupiło dwie gałki lodów o różnych smakach. Okazało się, że żadnych dwoje dzieci nie miało tego samego zestawu lodów i każdy możliwy zestaw był kupiony przez pewne dziecko. Ile dzieci stało w kolejce?
3. Odwiedzając wyspę Rycerzy i Kłamców, spotykasz wyspiarza. Mówi: „Wczoraj upiekłem 39 ciasteczek na moją imprezę. Każda osoba dorosła zjadła dokładnie 2 ciasteczka, a każde dziecko 4 ciasteczka. Ciasteczka okazały się wielkim sukcesem – pod koniec imprezy wszystkie zostały zjedzone przez gości.” Czy wyspiarz był Rycerzem, czy Kłamcą?
4. Waga pojemnika napełnionego mlekiem wynosi 34 kg. Pojemnik napełniony mlekiem do połowy objętości waży 17,5 kg. Ile waży pusty pojemnik?
5. W karawanie złożonej z wielbłądów 2- garbnych i dromaderów 1- garbnych naliczono 28 głów i 45 garbów. Ile było dromaderów?
6. W szufladzie biurka Oli jest 20 kredek czerwonych i 20 kredek niebieskich. Innych kredek tam nie ma. Ola wyjmuje kredki z zawiązanymi oczami. Ile kredek powinna Ola wyjąc z szuflady, aby mieć pewność, że będą wśród nich 2 kredki tego samego koloru?


Ćwiczymy teraz mnożenie metodą japońską. Sprawdzamy wynik dowolną metodą. Powodzenia.